Project: vernieuwing LyceumElst.nl

De website helemaal anders inrichten, zodat je in een paar klikken op de juiste plek bent. Gericht op verschillende doelgroepen, met ieder een eigen belevingswereld en andere informatiebehoefte. Hoe pak je dit als middelbare school nou aan? Dat is waar Lyceum Elst mij een tijdje geleden over belde. Ik werd meteen enthousiast en stapte als moeder van twee jonge kinderen in de belevingswereld van brugklassers en hun ouders.

Na een aantal goede gesprekken kreeg dit project steeds meer vorm. Ik ging terug naar de basis van de school: wat maakt Lyceum Elst onderscheidend en wat zijn de doelgroepen van de website? Wat wil een groep 8 leerling weten en wat trekt de ouders juist over de streep? Dit vatte ik samen in uitgewerkte persona's, concrete doelstellingen en USP's. Ik voerde een zoekwoordenanalyse uit, analyseerde de concurrentie en ontwikkelde een gebruiksvriendelijke menustructuur.

Vervolgens kwam de content aan de beurt: ik schreef alle nieuwe webteksten en dacht mee over de inzet van beeldmateriaal. Daarnaast hielp ik het project te managen d.m.v. duidelijke planningen en deadlines.

De leuke, boeiende, uitdagende kanten van de school laten zien en daarmee nieuwe leerlingen aantrekken stond hierbij voorop. Daarnaast wilden we belangrijke informatie beter bereikbaar maken voor de huidige leerlingen. Door alle vormen van content (o.a. tekst, foto, video) binnen de site aan te passen wilde de school online eigentijds en toegankelijk worden.

Resultaat: een opgefriste website, waarmee Lyceum Elst haar onderscheidend vermogen laat zien. Aankomende brugklassers, leerlingen en ouders worden nu aangesproken op een passende toon en met nuttige informatie.

Bekijk het met eigen ogen op www.lyceumelst.nl

Wil je meer weten of kijken waar ik jou mee kan helpen?
Neem contact met me op 

> Terug naar mijn projecten