Creatieve blogs

 

Zakelijk bloggen is 'hot'

De term 'bloggen' is inmiddels behoorlijk ingeburgerd. Als afgeleide van de term 'weblog' kan je stellen dat een blog eigenlijk een online verhaal is. Voor privé-doeleinden kan je het als een soort dagboek zien. Voor een bedrijf biedt het regelmatig plaatsen van blogs enorme kansen. Waar je bij het schrijven van reguliere webteksten wat meer vast zit aan een stramien (zo ervaar ik dat in ieder geval), kan je bij een blog een stuk losser schrijven. De meeste webteksten zijn immers gericht op het aanprijzen van je dienst of het toelichten van een probleem en hoe het product dit oplost. Ook houd je daarbij de balans tussen SEO en je doelgroep goed in de gaten. Bij het bloggen breng je vooral een uniek artikel naar voren. Een goedgeschreven blog gaat bijvoorbeeld over een persoonlijke ervaring, een actueel item of een heldere toelichting op iets wat je doelgroep altijd al wilde weten. 

Bloggen: dit is wat het je oplevert

Eigenlijk is een blog de ultieme aanvulling op je bestaande webteksten. Het is een onderdeel van je contentstrategie. Een succesvolle blog spreekt je doelgroep op een andere manier aan. Het vergroot de naamsbekendheid van je bedrijf en geeft je merk/dienst een gezicht. En blog jij over een interessant weetje of een hele bijzondere ervaring? Met wat geluk wordt je blog dan via Social Media gedeeld, waardoor je veel extra bezoekers en betrokkenheid creëert.

Creatieve blogs laten schrijven om je te onderscheiden

Hoewel een blog dus veel voor je bedrijf of merk kan doen, is de uitvoering toch een vak apart. Niet iedereen heeft nu eenmaal een vlotte pen, genoeg inspiratie en een creatieve gedachtengang. Of je hebt dit wel, maar het ontbreekt je aan tijd om de blogs consequent en strategisch in te zetten. Door creatieve blogs te laten schrijven, ben je verzekerd van structurele unieke content. Je krijgt de kans je te onderscheiden en hele specifieke doelgroepen aan te spreken met passende informatie. Natuurlijk is promotie via Social Media een onderdeel van het succes. Om kwalitatief goede blogs te maken, verdiep ik me graag eerst in jouw doelgroep(en). Ik stel 'persona's' vast en geef ze (uiteraard samen met je bedrijf) een gezicht, zo maken we het schrijven een stuk doelgerichter. 

Jouw bedrijf ook online onderscheiden dankzij creatieve blogs?

Neem dan even contact met me op voor een gesprek. Ik laat je graag voorbeelden zien van mijn blogs.

Contact